Et nytt byrå for en ny tid

Reklamebyrået Ring 2 ble etablert høsten 2021 av noen av reklamebransjens mest erfarne fagfolk med bakgrunn fra byråer som Anti, SMFB og POL.

Etter mange år med sentrale roller i sterke fagmiljøer fikk vi lyst til å prøve en annen måte å jobbe på. Vi har nemlig erfart at alle prosjekter, fra de minste til de største, fungerer best når de styres av noen få dyktige mennesker med full oversikt. Dette er sjelden virkeligheten i en stor organisasjon, derfor har vi startet Ring 2 med et par enkle prinsipper.

Vi skal være en liten kjerne med høy kompetanse. Samtidig har vi et stort nettverk med tilgjengelige ressurser som vi kan benytte når det trengs. Både for å holde kostnadene nede, men også for at vi alltid skal kunne jobbe med de som har best forutsetninger for å løse oppdraget mest effektivt.

Ring2-kontakt.jpg

Nøkkelpersoner

Per Kristian Voss Halvorsen
Strategisk leder

Per Kristian (PK) er strategisk rådgiver i Ring 2. Han har jobbet i skjæringspunktet mellom strategi og kreativitet i over 20 år, og vunnet en rekke priser, kreative og ikke minst for effekt, i inn - og utland.

Som tekstforfatter i Leo Burnett og Bates, planner, og senere strategisk leder i Los&Co og deretter kreativ leder, etterfulgt av fire år som strategisk direktør i Anti har PK jobbet med merkevarer i de fleste bransjer og levert oppsiktsvekkende resultater.

«We are Travelers» for SAS, «Delingsøkonomi siden 1867» for COOP og «Sammen om et øyeblikk» for TV 2, er bare noen eksempler på kommunikasjonskonsepter han har vært med på å utvikle.

Ina Egelandsdal
Daglig leder og prosjektleder

Ina er utdannet AD ved Westerdals Reklameskole, men endte opp som en av bransjens aller flinkeste og mest erfarne prosjektledere.

I Ring 2 jobber hun parallelt med å holde i den daglige driften, og sørger for å få maskineriet til å gå rundt. Ikke bare internt med team, rådgivere og formgivere, men også i sin daglige kontakt med kundene.

Ina har ledet ulike markedskampanjer for noen av landets største merkevarer, som DNB, Norsk Tipping, FHI, Helsedirektoratet, Telenor og Vipps for å nevne noen.

Hans Magne Ekre
Kreativ leder

Hans Magne har en fortid som både journalist og kokk, og har i tillegg studert politikk, drama og gått på Westerdals Reklameskole. Han har jobbet i tospann med Alexander siden tidlig 2000-tall.

Teamet er blant landets mestvinnende, og har erfaring med de fleste bransjer. I løpet av karrieren har de vært hovedteam på IKEA i åtte år, VG i seks og Freia i seks år, for å nevne noen.

I 2018 ble de tildelt bransjens mest høythengende pris, Kreativt Forums ærespris.

Alexander Gjersøe
Kreativ leder

Alexander har bakgrunn fra NMH og Westerdals Reklameskole, og har jobbet i tospann med Hans Magne siden tidlig 2000-tall. De er blant bransjens mest meritterte team, med nyskapende ideer som alltid er godt strategisk forankret.

Alexander og Hans Magne som team er nysgjerrige, innsiktsfulle og de opererer med stor kapasitet, noe som har resultert i solide og langvarige kunderelasjoner.

I 2018 ble de tildelt bransjens mest høythengende pris, Kreativt Forums ærespris.

Eksempler på oppgaver vi har løst

Merkevareplattformer

Kreative plattformer

Kommunikasjonskonsepter

Små og store kampanjer

Posisjoneringsarbeid

Internkommunikasjon

Slagord og navneprosesser

B2B

Research, og destillering av allerede eksisterende innsikt

Tekst

Art Direction

Diverse produksjon

Foredrag og workshoper

Undervisning 

Kunder